Felanmälan
 

Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått. Vill du göra en felanmälan gällande något i din lägenhet eller övrigt som gäller din förenings fastighet vänder du dig till föreningens tekniska förvaltare, SVEFAB. Tänk på att att om du själv har orsakat felet i din lägenhet kan du komma att faktureras för utryckningen.

VIKTIGT: Vid akut skada eller liknande efter felanmälan stängt ska anmälan göras till SVEFABs jour på 020 - 544 022.

OBS: Tänk på att ett vanligt fel om strömmen har gått i din lägenhet är att huvudsäkringen som återfinns i repsektive byggnads källarplan har gått. Det är varje enskild bostadsrättsinnehavares ansvar att lokalisera och byta ut denna huvudsäkring om den har gått för din lägenhet. Mer info om hur du gör detta finns i bopärmen. Om du ringer fastighetskötare för denna uppgift så kommer du att faktureras för utryckningen.


Kontakt SVEFAB vid felanmälan
Telefon
020 - 544 022
www.svefab.com

Kontakt SBC vid frågor om avier och årsavgift
Telefon
0771 - 722 722
www.sbc.se

Kylskåp, frys, spishäll, ugn, diskmaskin eller micro
Kontakta IKEA på telefon 0476-64 94 80 eller handla.ovrigt.rekl@ikea.com. Märk ditt mejl med ”Felanmälan vitvara Ikano Eftermarknad”.
Se ytterligare info om felanmälan för vitvaror i Bopärmen.
 
Tvättmaskin eller torktumlare
Kontakta Siemens på telefon 0771-11 22 77.
Du måste uppge ett servicenummer som finns angivet på en klisterlapp som är placerad någonstans på maskinen.
 
Bredband telefoni och TV
Kontakta leverantören av dessa tjänster.
Tele2 kontaktas på telefon 90 222. Se även deras hemsida för andra kontaktvägar.